Hoe stel ik mijn EasyComp Cloud e-mail in?

You are here:
Estimated reading time: 2 min

Migreert u van onze oude hosting? Dan zijn er een aantal extra stappen vereist voor het behouden van uw e-mail. Zo niet begin dan bij e-mail account aanmelden.

Migreren van onze oude hosting.

Wanneer u gemigreerd bent vanaf ons oude hosting platform, hebben wij uw website en mail adressen overgezet. Maar omdat onze cloud een geheel andere soort server is dan de vorige is het niet mogelijk om e-mail berichten over te zetten. Hiervoor zijn dus extra stappen benodigd die we hierna uitleggen. Als u deze stappen volgt kan er niets misgaan! Durft u het toch niet aan? Aarzel niet om te bellen, liever goed geholpen dan dat u toch alles verliest. Gaat u zelf aan de slag? Dan is dit wel op eigen risico!

Het oude mail account aanpassen.

Van uw huidige mail account waar nu nog alle e-mails op staan, gaan we het mailadres aanpassen. Dit doen we omdat sommige programma’s zoals outlook problemen geeft wanneer u hetzelfde mail adres toevoegt.  
Zorg ervoor dat outlook gesloten is.

  1. Ga naar start en typ “configuratiescherm.”
  2. U ziet nu het pictogram voor configuratiescherm verschijnen, open deze. 
  3. In configuratiescherm klikt u op “mail”
  4. open e-mail accounts
  5. Klik dubbel op het huidige account om deze te bewerken.
  6. Pas van het huidige account het mailadres aan naar iets wat niet bestaat, zet bijvoorbeeld oud voor het apenstaartje dus oud@domein.nl.
  7. Schakel het selectievakje account instellingen automatisch testen UIT.
  8. Druk op volgende vervolgens op sluiten/opslaan of voltooien.

Nu je deze stappen hebt doorlopen gaan we het nieuwe mail account toevoegen.

Toevoegen van het nieuwe mail account 

Zorg ervoor dat outlook is gesloten alvorens we het nieuwe account gaan toevoegen.

  1. Ga naar start en typ “configuratiescherm.”
  2. U ziet nu het pictogram voor configuratiescherm verschijnen, open deze. 
  3. In configuratiescherm klikt u op “mail”
  4. open e-mail accounts
  5. Druk op nieuw om het nieuwe account toe te voegen.
  6. Kies imap/pop3 en druk op volgende
  7. Kies handmatig en druk op volgende.
  8. Vul de gegevens in die u heeft ontvangen en druk op meer instellingen.
  9. Ga naar het tabblad geavanceerd en voer de volgende gegevens in druk vervolgens op OK.
  10.  In het venster daaronder weer op volgende en voltooien. 
  11. U kunt nu mails ontvangen en sturen.

Overzetten van oude postvak in naar de nieuwe.

Zodra u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, kunnen we beginnen aan het laatste onderdeel, het overzetten van de mail en het oude account verwijderen. 

  1.  Open outlook, u ziet nu rechts twee mail accounts een oude en een nieuwe.
  2.  Open de Postvak in van het oude account en selecteer alle berichten door bijvoorbeeld CTRL + A in te drukken.
  3.  Sleep alle geselecteerde berichten nu naar de nieuwe postvak in. Doe dit vervolgens ook met alle andere postvakken. 
  4.  Zodra het oude account leeg is, klikt u er met de rechtermuisknop op en vervolgens op account sluiten (DOE DIT ALLEEN ALS U ZEKER WEET DAT ALLES OVER IS GEZET.

Conclusie

U weet nu hoe u w mail kunt gebruiken met de diensten van EasyComp Cloud, heeft u vragen? Aarzel niet om contact op te nemen. Wilt u meer weten over hoe e-mail werkt? Lees dan ook het KB onderwerp: Alles over e-mail.

Was this article helpful?
Dislike 0
Views: 60
Naar de inhoud springen