Skip to content

Windows 10 Hello en netwerk shares problemen

Wilt u deze bijdrage aanbevelen? Dat kan via:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on reddit
Share on tumblr
Share on stumbleupon
Share on mix
Share on telegram
Share on pocket
Share on whatsapp
Share on email
Sinds de meest recente Windows 10 update regent het klachten van mensen die geen verbinding meer kunnen maken met hun netwerk shares.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Omdat Windows Hello ervan uitgaat dat de gebruiker met een email adres en pincode wil inloggen lukt het niet om toegang te krijgen tot shared drives die een gebruikersnaam en wachtwoord vereisen.
Gelukkig is er een oplossing voor. Je dient daarvoor in Referentiebeheer een aparte Windows-referentie te maken voor iedere gedeelde map waar je toegang tot wil krijgen.
Ga daarvoor naar Referentiebeheer (te vinden in het configuratiepanel onder Gebruikersaccounts) en maak een nieuwe Windows referentie aan.
In mijn geval wilde ik verbinden met mijn Synology NAS en heb ik de volgende gegevens ingevuld:

  • Internet- of netwerkadres: Synology (de netwerknaam van je NAS of netwerkschijf)
  • Gebruikersnaam: Synology/MijnGebruikersNaam
  • Wachtwoord: MijnWachtwoord

Het kan nodig zijn je computer te herstarten voordat je share weer bereikbaar is.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Lees ook:

Wilt u deze bijdrage aanbevelen? Dat kan via:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on reddit
Share on tumblr
Share on stumbleupon
Share on mix
Share on telegram
Share on pocket
Share on whatsapp
Share on email

Klaar voor de beste oplossing voor uw IT & ICT situatie?

Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd in “onjuist.” Dus wanneer ik vergeet wat het is, zal de computer zeggen: “Uw wachtwoord is onjuist.”