Organisaties integreren ai-oplossingen in cloud

Steeds meer organisaties stappen af van individuele artificiële intelligentie (ai)-oplossingen en kiezen ervoor om deze tools te integreren in één cloudplatform. Hierdoor zijn er bredere toepassingen mogelijk en is het makkelijker om kunstmatige intelligentie-oplossingen op te schalen.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Dit blijkt uit onderzoek door het Duitse onderzoeksbureau Heute und Morgen in opdracht van it-dienstverlener Adesso. De belangrijkste conclusie is dat bedrijven afscheid nemen van individuele ai-oplossingen en er een overstap gaande is naar cloudgebaseerde ai-platformen. ‘Deze bieden namelijk een toekomstzeker fundament en zijn daarnaast flexibel schaalbaar, zowel in verwerkingskracht als in het toevoegen van ai-modules voor nieuwe toepassingen, zoals de verwerking van beeld, audio, video en tekst’, aldus de rapporteurs.Kijkend naar de cloud zien managers vooral voordelen wat betreft de kosten, doordat er minder in de eigen infrastructuur hoeft te worden geïnvesteerd. Een ander voordeel van de cloud is volgens hen dat bedrijven de beschikking krijgen tot apps die al deels geconfigureerd zijn, 86 procent van de it-beslissers noemt dit het belangrijkste voordeel. Toch is het niet allemaal hosanna, 66 procent maakt zich namelijk  zorgen om de databeschermingsgaranties die cloudleveranciers bieden, zij noemen deze ‘niet erg overtuigend.’

Crm is ‘favoriete’ ai-tool

Hoewel kunstmatige intelligentie voor verschillende bedrijfsaspecten kan worden ingezet, zijn customer relationship management (crm)-applicaties favoriet. Bijna de helft, 46 procent, geeft aan dat ze al ai hebben geïmplementeerd in hun crm-systemen. Chatbots zijn hierbij vaak de eerste stap. Ook de ondervraagde eindgebruikers (60 procent) zijn over deze tool te spreken, al wensen ze voor serieuze zaken (zoals het openen van een bankrekening) nog wel contact te houden met ‘echte’ mensen.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt artificiële intelligentie en machine learning om spam te verminderen. Bekijk hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.

Gerelateerde berichten

CompAnnie® als Digitale medewerker voor EasyComp Zeeland op Yealink T58.
Cloud Computing

Van Chatbot naar Digitale Medewerker: De Reis van CompAnnie® bij EasyComp Zeeland (AI voor dat het bestond)!

In een tijd waarin technologie met de dag evolueert, heeft EasyComp Zeeland altijd voorop gelopen in het omarmen van innovaties die ons in staat stellen om klanten beter van dienst te zijn. Een van de meest baanbrekende ontwikkelingen binnen ons bedrijf is zonder twijfel de creatie van CompAnnie. Deze digitale medewerker begon haar reis niet zomaar als een AI-assistent, maar als een visionair project dat teruggaat tot 2006. In deze blog nemen we je mee in de fascinerende evolutie van CompAnnie, van haar vroege ontwikkelingsfasen tot haar huidige rol als een integraal lid van ons team.

Lees verder

Alles wat je moet weten over het nieuwe GPT-4, Hoe Google AI en Microsoft 365 AI de toekomst van kunstmatige intelligentie vormgeven

In de wereld van Artificial Intelligence en Machine Learning was afgelopen week een historische week. Dit komt door de aankondiging van de officiële lancering van GPT-4 door Open AI. Hoewel we al toegang hadden tot deze AI via Bing, is de officiële lancering van GPT-4 iets om te vieren. In dit blog bericht gaan we dieper in op de mogelijkheden van GPT-4 en wat deze nieuwe AI zo bijzonder maakt.

Lees verder

EasyComp Host lanceert vernieuwde website met verdubbelde server capaciteit en lagere prijzen!

We zijn trots om aan te kondigen dat EasyComp Host een vernieuwde website heeft gelanceerd met nog meer krachtige hostingopties. Naast onze nieuwe website, hebben we de capaciteit van onze server rack verdubbeld en zijn we volledig in eigen beheer. Dit betekent dat we in staat zijn om onze prijzen zo laag mogelijk te houden terwijl we onze klanten blijven voorzien van de beste service. Daardoor zijn we in staat tot 5x meer te kunnen aanbieden dan eerder het geval was en dat alles voor een zeeuws prijsje!

Lees verder

De voor- en nadelen van kunstmatige intelligentie onder de loep: van machine learning tot GPT!

Kunstmatige intelligentie (A.I.) is een technologie die steeds verder ontwikkeld wordt en die steeds meer gebruikt wordt in allerlei soorten industrieën. A.I. biedt enorme mogelijkheden om processen te automatiseren en te verbeteren, en om nieuwe manieren te vinden om problemen op te lossen. Hoewel A.I. en machine learning enorme voordelen kunnen bieden, is het belangrijk om te erkennen dat er ook bezorgdheid bestaat over de mogelijke gevolgen van deze technologieën, zoals werkloosheid en discriminatie. Overheden kunnen helpen om ervoor te zorgen dat A.I. op verantwoorde wijze wordt ontwikkeld en gebruikt, en mensen kunnen hun eigen kennis over A.I. vergroten door opleidingsprogramma’s te volgen en het gesprek aan te gaan met experts op het gebied van A.I.

Lees verder
U bent helemaal bij, dit was het laatste bericht.
  • Tags

  • Categorieën

  • Archieven

  • Naar de inhoud springen