[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Reactie Booking.com
‘De boete van de Autoriteit Persoonsgegevens heeft specifiek betrekking op het te laat melden van dit incident en staat niet in verband met de beveiligingspraktijken van Booking.com, noch met de algehele afhandeling van het incident in kwestie’, laat Booking.com in een reactie weten. ‘Een klein aantal hotels hebben onbedoeld inloggegevens van hun Booking.com-account aan online oplichters verstrekt, maar er was geen sprake van een compromitterende situatie met betrekking tot de code of databases van het Booking.com-platform.’
De boekingswebsite verklaart dat ze na het ontvangen van de meldingen van verdachte activiteiten direct onderzochten wat het probleem is en hoe ze deze konden oplossen. ‘Helaas werd de kwestie niet zo snel intern geëscaleerd als we hadden gewild, wat leidde tot de late melding van het incident bij het Autoriteit Persoonsgegevens.’
Booking.com optimaliseert sindsdien de snelheid en efficiëntie van de interne meldingskanalen. Ook zegt het extra stappen te hebben ondernomen om de partners en medewerkers beter bewust te maken van en in te lichten over belangrijke privacymaatregelen en algemene beveiligingsprocessen. ‘De bescherming en beveiliging van persoonlijke informatie heeft en blijft de hoogste prioriteit bij de reisorganisatie’
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]