[vc_row][vc_column][vc_column_text]Virtuele gebeurtenissen zijn hetzelfde als hun fysieke tegenhangers in vele opzichten, maar heel anders in anderen. Ze blijven een geweldige kans bieden voor het delegeren van netwerken (hoewel, helaas, zonder de gratis snacks en koffie) en een ideale manier voor sponsors om hun diensten en merken te promoten. Wat echter is veranderd is de publieksdynamiek. Mensen hebben veel meer kans om duik in en uit het evenement, inloggen voor presentaties die er interessant uitzien, maar het gevoel geen gevoel van sociale verplichting om te blijven als het gesprek begint te slepen. Immers, afleiding is slechts een browser tabblad weg.
Presentatoren moeten leren hoe ze optimaal gebruik kunnen maken van dit nieuwe medium om ervoor te zorgen dat ze hun boodschap op de meest effectieve manier overbrengen om hun publiek betrokken te houden.
Spreken met een iPhone-camera uit uw keuken is een heel andere ervaring dan het aanpakken van een vol auditorium vanaf een podium, en het kan een beetje wennen. Om u te helpen het goed te krijgen en de valkuilen te vermijden.
Met minder dan de helft van de lengte van een gemiddelde keynote, kan het de meest waardevolle negen minuten die je ooit zult besteden.
Top 10 tips
- Start met het publiek. Wie zijn ze? Welke vragen moeten ze beantwoorden? Hoe kun je ze nu beantwoorden?
- Pitch door niet te pitchen. Weersta de drang om van uw presentatie een volgas verkooppraatje te maken. Vertel in plaats daarvan een goed verhaal en probeer zichtbaar te blijven op het scherm om de menselijke connectie te behouden.
- Voorbereer en bereid je vroeg voor. De beste digitale presentatoren steken evenveel tijd en moeite in hun toespraak als voor een live show, maar wat werkt op het podium werkt misschien niet in een virtueel evenement. Ten eerste, je je niet voeden met de reactie van het publiek, dus je moet je gedragen als een tv-presentator. De video geeft meer tips.
- Gebruik vragen om betrokkenheid op te bouwen. We kunnen hier helpen door opgenomen of live Q&A te maken met onze ervaren presentatoren, of u vragen stellen via slides.
- Het is niet jouw huis, het is een tv-toestel, dus gooi die lege pizzadozen eruit, doos je kinderspeelgoed en ruim de rommel op.
- Sorry, jij maakt ook deel uit van de set. Kleed je voor het deel, net zoals je zou doen op een live-evenement en probeer niet om een top die botst met de achtergrond te dragen.
- Bes zijn ontspannen en expressief, maar let op je handen.
- Lees niet uit notities. Repeteren wat je gaat zeggen en streven naar een ontspannen natuurlijke levering.
- Als u dia’s gebruikt, houdt u ze eenvoudig. Het publiek kijkt misschien op een klein scherm.
- De kracht van compressie. Slappe presentaties verliezen de strijd om aandacht. Dus, bij twijfel, laat het weg en laat elke zin tellen.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]