Organisaties integreren ai-oplossingen in cloud

Steeds meer organisaties stappen af van individuele artificiële intelligentie (ai)-oplossingen en kiezen ervoor om deze tools te integreren in één cloudplatform. Hierdoor zijn er bredere toepassingen mogelijk en is het makkelijker om kunstmatige intelligentie-oplossingen op te schalen.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Dit blijkt uit onderzoek door het Duitse onderzoeksbureau Heute und Morgen in opdracht van it-dienstverlener Adesso. De belangrijkste conclusie is dat bedrijven afscheid nemen van individuele ai-oplossingen en er een overstap gaande is naar cloudgebaseerde ai-platformen. ‘Deze bieden namelijk een toekomstzeker fundament en zijn daarnaast flexibel schaalbaar, zowel in verwerkingskracht als in het toevoegen van ai-modules voor nieuwe toepassingen, zoals de verwerking van beeld, audio, video en tekst’, aldus de rapporteurs.Kijkend naar de cloud zien managers vooral voordelen wat betreft de kosten, doordat er minder in de eigen infrastructuur hoeft te worden geïnvesteerd. Een ander voordeel van de cloud is volgens hen dat bedrijven de beschikking krijgen tot apps die al deels geconfigureerd zijn, 86 procent van de it-beslissers noemt dit het belangrijkste voordeel. Toch is het niet allemaal hosanna, 66 procent maakt zich namelijk  zorgen om de databeschermingsgaranties die cloudleveranciers bieden, zij noemen deze ‘niet erg overtuigend.’

Crm is ‘favoriete’ ai-tool

Hoewel kunstmatige intelligentie voor verschillende bedrijfsaspecten kan worden ingezet, zijn customer relationship management (crm)-applicaties favoriet. Bijna de helft, 46 procent, geeft aan dat ze al ai hebben geïmplementeerd in hun crm-systemen. Chatbots zijn hierbij vaak de eerste stap. Ook de ondervraagde eindgebruikers (60 procent) zijn over deze tool te spreken, al wensen ze voor serieuze zaken (zoals het openen van een bankrekening) nog wel contact te houden met ‘echte’ mensen.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet künstliche Intelligenz und maschinelles Lernen, um Spam zu reduzieren. Erfahren Sie, wie Ihre Kommentardaten verarbeitet werden.

Ähnliche Beiträge

CompAnnie® als Digitale medewerker voor EasyComp Zeeland op Yealink T58.
Cloud Computing

Vom Chatbot zum digitalen Mitarbeiter: Die Reise von CompAnnie® bei EasyComp Zeeland (KI bevor es existierte)!

In einer Zeit, in der sich die Technologie täglich weiterentwickelt, hat EasyComp Zeeland stets eine Vorreiterrolle bei der Umsetzung von Innovationen eingenommen, die es uns ermöglichen, unseren Kunden besser zu dienen. Eine der bahnbrechendsten Entwicklungen in unserem Unternehmen ist zweifellos die Schaffung von CompAnnie. Diese digitale Mitarbeiterin begann ihre Reise nicht nur als KI-Assistentin, sondern als visionäres Projekt, das bis ins Jahr 2006 zurückreicht. In diesem Blog führen wir dich durch die faszinierende Entwicklung von CompAnnie, von ihren frühen Entwicklungsphasen bis zu ihrer heutigen Rolle als integrales Mitglied unseres Teams.

Weiterlesen

Alles, was Sie über das neue GPT-4 wissen müssen, wie Google AI und Microsoft 365 AI die Zukunft prägen

Letzte Woche war eine historische Woche in der Welt der künstlichen Intelligenz und des maschinellen Lernens. Dies liegt an der Ankündigung des offiziellen Starts von GPT-4 durch Open AI. Obwohl wir bereits über Bing Zugang zu dieser KI hatten, ist der offizielle Start von GPT-4 etwas zu feiern. In diesem Blogbeitrag werden wir näher auf die Möglichkeiten von GPT-4 eingehen und was diese neue KI so besonders macht.

Weiterlesen

EasyComp Host lanceert vernieuwde website met verdubbelde server capaciteit en lagere prijzen!

We zijn trots om aan te kondigen dat EasyComp Host een vernieuwde website heeft gelanceerd met nog meer krachtige hostingopties. Naast onze nieuwe website, hebben we de capaciteit van onze server rack verdubbeld en zijn we volledig in eigen beheer. Dit betekent dat we in staat zijn om onze prijzen zo laag mogelijk te houden terwijl we onze klanten blijven voorzien van de beste service. Daardoor zijn we in staat tot 5x meer te kunnen aanbieden dan eerder het geval was en dat alles voor een zeeuws prijsje!

Weiterlesen

De voor- en nadelen van kunstmatige intelligentie onder de loep: van machine learning tot GPT!

Kunstmatige intelligentie (A.I.) is een technologie die steeds verder ontwikkeld wordt en die steeds meer gebruikt wordt in allerlei soorten industrieën. A.I. biedt enorme mogelijkheden om processen te automatiseren en te verbeteren, en om nieuwe manieren te vinden om problemen op te lossen. Hoewel A.I. en machine learning enorme voordelen kunnen bieden, is het belangrijk om te erkennen dat er ook bezorgdheid bestaat over de mogelijke gevolgen van deze technologieën, zoals werkloosheid en discriminatie. Overheden kunnen helpen om ervoor te zorgen dat A.I. op verantwoorde wijze wordt ontwikkeld en gebruikt, en mensen kunnen hun eigen kennis over A.I. vergroten door opleidingsprogramma’s te volgen en het gesprek aan te gaan met experts op het gebied van A.I.

Weiterlesen
Sie sind auf dem neuesten Stand, das war die letzte Nachricht.
  • Schlagwörter

  • Kategorien

  • Archive

  • Skip to content