Organisaties integreren ai-oplossingen in cloud

Steeds meer organisaties stappen af van individuele artificiële intelligentie (ai)-oplossingen en kiezen ervoor om deze tools te integreren in één cloudplatform. Hierdoor zijn er bredere toepassingen mogelijk en is het makkelijker om kunstmatige intelligentie-oplossingen op te schalen.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Dit blijkt uit onderzoek door het Duitse onderzoeksbureau Heute und Morgen in opdracht van it-dienstverlener Adesso. De belangrijkste conclusie is dat bedrijven afscheid nemen van individuele ai-oplossingen en er een overstap gaande is naar cloudgebaseerde ai-platformen. ‘Deze bieden namelijk een toekomstzeker fundament en zijn daarnaast flexibel schaalbaar, zowel in verwerkingskracht als in het toevoegen van ai-modules voor nieuwe toepassingen, zoals de verwerking van beeld, audio, video en tekst’, aldus de rapporteurs.Kijkend naar de cloud zien managers vooral voordelen wat betreft de kosten, doordat er minder in de eigen infrastructuur hoeft te worden geïnvesteerd. Een ander voordeel van de cloud is volgens hen dat bedrijven de beschikking krijgen tot apps die al deels geconfigureerd zijn, 86 procent van de it-beslissers noemt dit het belangrijkste voordeel. Toch is het niet allemaal hosanna, 66 procent maakt zich namelijk  zorgen om de databeschermingsgaranties die cloudleveranciers bieden, zij noemen deze ‘niet erg overtuigend.’

Crm is ‘favoriete’ ai-tool

Hoewel kunstmatige intelligentie voor verschillende bedrijfsaspecten kan worden ingezet, zijn customer relationship management (crm)-applicaties favoriet. Bijna de helft, 46 procent, geeft aan dat ze al ai hebben geïmplementeerd in hun crm-systemen. Chatbots zijn hierbij vaak de eerste stap. Ook de ondervraagde eindgebruikers (60 procent) zijn over deze tool te spreken, al wensen ze voor serieuze zaken (zoals het openen van een bankrekening) nog wel contact te houden met ‘echte’ mensen.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise l'intelligence artificielle et l'apprentissage automatique pour réduire les spams. Découvrez comment vos données de commentaire sont traitées.

Articles connexes

CompAnnie® als Digitale medewerker voor EasyComp Zeeland op Yealink T58.
Cloud Computing

Du Chatbot à l'Employé Numérique : Le Voyage de CompAnnie® chez EasyComp Zeeland (IA avant qu'elle n'existe)!

À une époque où la technologie évolue chaque jour, EasyComp Zeeland a toujours été à l'avant-garde en adoptant des innovations qui nous permettent de mieux servir nos clients. L'une des avancées les plus révolutionnaires au sein de notre entreprise est sans aucun doute la création de CompAnnie. Cet employé numérique n'a pas seulement commencé son voyage en tant qu'assistant IA, mais en tant que projet visionnaire remontant à 2006. Dans ce blog, nous vous emmenons à travers l'évolution fascinante de CompAnnie, de ses premières phases de développement à son rôle actuel en tant que membre intégral de notre équipe.

Lire la suite

Tout ce que vous devez savoir sur le nouveau GPT-4 Comment l'IA de Google et de Microsoft 365 façonnent l'avenir.

La semaine dernière a été une semaine historique dans le monde de l'intelligence artificielle et de l'apprentissage automatique. Cela est dû à l'annonce du lancement officiel de GPT-4 par Open AI. Bien que nous ayons déjà eu accès à cette IA via Bing, le lancement officiel de GPT-4 est quelque chose à célébrer. Dans ce billet de blog, nous approfondirons les capacités de GPT-4 et ce qui rend cette nouvelle IA si spéciale.

Lire la suite

EasyComp Host lanceert vernieuwde website met verdubbelde server capaciteit en lagere prijzen!

We zijn trots om aan te kondigen dat EasyComp Host een vernieuwde website heeft gelanceerd met nog meer krachtige hostingopties. Naast onze nieuwe website, hebben we de capaciteit van onze server rack verdubbeld en zijn we volledig in eigen beheer. Dit betekent dat we in staat zijn om onze prijzen zo laag mogelijk te houden terwijl we onze klanten blijven voorzien van de beste service. Daardoor zijn we in staat tot 5x meer te kunnen aanbieden dan eerder het geval was en dat alles voor een zeeuws prijsje!

Lire la suite

De voor- en nadelen van kunstmatige intelligentie onder de loep: van machine learning tot GPT!

Kunstmatige intelligentie (A.I.) is een technologie die steeds verder ontwikkeld wordt en die steeds meer gebruikt wordt in allerlei soorten industrieën. A.I. biedt enorme mogelijkheden om processen te automatiseren en te verbeteren, en om nieuwe manieren te vinden om problemen op te lossen. Hoewel A.I. en machine learning enorme voordelen kunnen bieden, is het belangrijk om te erkennen dat er ook bezorgdheid bestaat over de mogelijke gevolgen van deze technologieën, zoals werkloosheid en discriminatie. Overheden kunnen helpen om ervoor te zorgen dat A.I. op verantwoorde wijze wordt ontwikkeld en gebruikt, en mensen kunnen hun eigen kennis over A.I. vergroten door opleidingsprogramma’s te volgen en het gesprek aan te gaan met experts op het gebied van A.I.

Lire la suite
Vous êtes à jour, c'était le dernier message.
  • Étiquettes

  • Catégories

  • Archives

  • Aller au contenu principal