Het Internet Van Morgen

Internet zal worden zoals electriciteit. U ziet het niet, maar het is overal en zit in bijna alles.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Het is altijd leuk om iets te voorspellen. Hoe de nieuwste iPhone eruit gaat zien, of auto’s zullen zweven over 20 jaar en wie we zouden bespioneren als we konden teleporteren. Iedereen vind het leuk om na te denken hoe wij zullen leven en de wereld zullen ervaren over 10, 20 misschien wel 50 jaar. Sommige fanatiekelingen, zogenaamde ‘futurologen’, worden zelfs betaald om na te denken hoe de wereld van morgen er uit komt te zien. Laten we eens kijken naar hoe de ontwikkelingen van vandaag de dag, het internet van morgen zullen beïnvloeden en hoe u uw website hierop kunt aanpassen.
Internet is voor velen onmisbaar. U bestelt er uw vliegticket, die nieuwe broek of u kijkt hoe laat uw trein gaat. Internet bevat meer informatie dan iemand ooit zou kunnen weten. Omdat het internet zoveel informatie heeft, gaat u er automatisch vanuit dat u er ook kunt vinden wat u zoekt. U gaat ervan uit dat als u zoekt op ‘broek kopen Den Helder’, u ook de beste aanbiedingen voor broeken krijgt voor winkels in Den Helder. Winkeliers en bedrijven zullen de komende jaren dus wel op internet actief móeten zijn, anders zullen zij een groot deel van hun klanten verliezen. Wat nog niet online is, zal online worden in de komende jaren.
Een tweede ontwikkeling zal te maken hebben met de manier waarop men het internet ervaart. Als men altijd online is en alles binnen één ‘swipe’ op te roepen is, zal de internetter kieskeuriger worden met wat hij bezoekt en leest. Niemand zal op een website van een product bijvoorbeeld meer zin hebben om veel en lange teksten te gaan lezen. Er is wel meer te doen. Een leuk filmpje kijken bijvoorbeeld. Waarom zou je een saaie website gaan lezen, als op de volgende website iets is dat ook nog eens entertainment bied? Websites zullen langzamerhand evolueren in websites met minder tekst, en meer interactiviteit. Interactiviteit en snelheid, waardoor de internettende mens, met zijn concentratieduur van 1 minuut, minder snel afhaakt. Dingen die onmisbaar zullen zijn voor een website zijn interactieve elementen zoals een Helpdesk-chatscherm of een interactief contactformulier. Iets anders dat niet weg te denken zal zijn, is een korte online video op de website die uitlegt wat het product is, voor wie het is en wat het doet. Een soort verkopertje op de website die mensen aanspreekt, ze het product kort en enthousiast uit legt en ze als het ware overtuigt het product te kopen.
Een derde ontwikkeling die de komende 5 jaar zal optreden is de invoering van ‘the internet of things’. Internet alleen voor laptops, computers, tablets en smartphones? Dacht het niet. In de komende jaren zal het internet ook worden geïntegreerd met uw koelkast, uw auto, uw televisie, dat grote bureau op uw kantoor of misschien zelfs in uw portomonnee. Het is toch handig als u via uw smartphone even uw auto op slot kan zetten? Via uw koelkast de nieuwste recepten kan oproepen en via uw touchscreen-bureau snel die presentatie erbij kan halen?
Internet zal worden zoals electriciteit. U ziet het niet, maar het is overal en zit in bijna alles.
Hoe gaat de toekomst tegemoet? Wacht u af totdat de grote massa hun website hebben aangepast en volgt u dan? Of neemt u de voorhoede en speelt u in op de ontwikkelingen van nu en onderscheid jij jezelf van de massa? Hoe u er ook mee omgaat, de toekomst die u in films ziet, zal sneller komen dan u denkt. Voor u het weet staat in de keuken te praten tegen de koelkast; let op mijn woorden.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise l'intelligence artificielle et l'apprentissage automatique pour réduire les spams. Découvrez comment vos données de commentaire sont traitées.

Articles connexes

  • Étiquettes

  • Catégories

  • Archives

  • Aller au contenu principal