De IT-omgeving van bedrijven beheersbaar maken met ITOA-oplossingen

Vandaag de dag leest men overal hoe complex en dynamisch IT is geworden. Wat er de afgelopen tijd niet is veranderd, is de vraag naar oplossingen en tijdelijke analyses van problemen. De druk op IT-specialisten is groot bij klanten, maar ook intern is er druk, want er moeten oplossingen komen om klanten tevreden te stellen.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Als dit soort voorvallen zich voordoen, moet een bedrijf effectief handelen en op zoek gaan naar de oorzaak van het probleem. Klinkt logisch, maar als je weet dat de IT-omgeving snel en voortdurend verandert, wordt het moeilijk om de oorzaak te achterhalen. Daarnaast komen met veranderingen veel nieuwe gegevens en data vrij. Dus de IT-specialisten moeten niet alleen snel op zoek naar de oorzaak, maar hebben ook te maken met alle nieuwe datagegevens waar ze nog doorheen moeten. Het resultaat is iets dat we allemaal weleens hebben gezien: de IT-expert voor uren gebogen over zijn laptop op zoek naar toepassingen en pogingen om de bron van het probleem op te sporen. Of ze pakken het anders aan – ze komen met de eerst mogelijke oplossing voor het probleem, zonder zich te richten op de oorzaak.
Het is duidelijk dat er twee dingen onder controle gehouden moeten worden om een IT-omgeving beter te beheersen: veranderingen en data. Volgens, zowel ITOA Landscape als Gartner, is dit waar de nieuwe generatie van IT Operations Analytics (ITOA) aan begonnen is – impact maken door inzicht te verstrekken aan alle gegenereerde, real-time gegevens uit onderdelen van de infrastructuur en applicaties. ITOA oplossingen helpen IT-specialisten om de oorzaak van een incident te achterhalen, te onderzoeken, op te lossen en om proactief om te gaan met Change Management.Twee dingen vormen het verschil tussen de nieuwe en de oude generatie: de mogelijkheid om duidelijk de gevolgen van een incident te zien en de mogelijkheid om het resultaat van de verandering te zien, voordat het gebeurt maar ook tijdens het proces. Dit betekent dat analytici niet alleen meer reactief zijn, maar nu ook kunnen voorspellen; uw IT-specialisten krijgen nu real-time waarschuwingen wanneer een probleem zich voordoet met een applicatie of component binnen de infrastructuur. Deze informatie kan worden gebruikt om het probleem direct op te lossen of een groter probleem in het systeem te voorkomen.
EasyComp Cloud
EasyComp Cloud bevat veel van deze nieuwe ITOA-oplossingen en onderdeel van de nieuwe generatie van geavanceerde analyse-instrumenten. EasyComp Cloud integreert naadloos met Microsoft® System Center Operations Manager (SCOM) en toont uw de status van kritische diensten in de vorm van real-time, grafische dashboards en kaarten vanuit drie belangrijke invalshoeken: eindgebruikers, toepassingen en infrastructuur. De gegevens op de dashboards geeft in één oogopslag alle nodige informatie aan u om incidenten te prioriteren, oorzaken te achterhalen en problemen op te lossen, voordat het in iets veel groters escaleert. IT-omgevingen van bedrijven hoeven nu niet langer te wachten voor een dergelijke oplossing. Bekijk nu onze website https://easycomphost.nl om meer informatie te krijgen over onze clouddiensten. Bel ons op +31 (0)85 – 785 10 11 als u een inventarisatie wilt laten maken voor uw onderneming.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise l'intelligence artificielle et l'apprentissage automatique pour réduire les spams. Découvrez comment vos données de commentaire sont traitées.

Articles connexes

  • Étiquettes

  • Catégories

  • Archives

  • Aller au contenu principal